10.11.10

May-june 2010: résidence Synapses curated by Stephane Pichard- Ecole des Beaux arts - Rueil Malmaison





(excerpt)

1921 los angeles kings road
we are on the roof–just back from yosemite park and we continue to do most of the cooking right on the table making it more a social "campfire" affair on the roof two "sleeping baskets" are provided for open air sleeping with a temporary cover for rainy nights- we use both court and terrace for events


1975 paris
car ce que nous appelons quotidienneté n'est pas évidence mais opacité une forme de cécité une manière d'anesthésie journal d'un usager de l'espace un usager perdu dans l'espace


2009 los angeles
l'espace me modifie je modifie l'espace je reste la
je ne bouge pas je suis transformee i'm not the same person i use to be je transforme l'espace je ne fais rien je suis un architecte je ne fais rien je suis un architecte
je rêve de passages entre les existences